قطعات برج خنک کننده

فهرست مطالب
قطعات برج خنک کننده

قطعات برج خنک کننده مجموعه قطعاتی است که جهت فعالیت موثر و بی نقص برج خنک کننده مورد نیاز است. هر نوع برج خنک کننده بر اساس ملزومات – قطعات برج خنک کننده –  و نیازهای کاربر مجهز به مجموعه متفاوت از تجهیزات و قطعات می باشد. قطعات برج خنک کننده را می توان به این صورت نام برد : الکتروموتور برج خنک کننده – قطعات برج خنک کننده – ، پروانه ، انتقال قدرت در برج خنک کننده کاهش دور یا گریبکس ، فن استک برج خنک کننده ، قطعات نگه دارنده سیستم متحرک ، نازل ها ، لوله های توزیع آب ، پکینگ برج خنک کننده ، قطره گیر ، نگهدارنده های پکینگ و قطره گیر ، بدنه و تشت ، فلنج های ورود و خروج ، دریچه های هوا. قطعات جهت عملکرد صحیح باید دارای کیفیت لازم و مطابق بر طراحی نوع برج خنک کننده باشند.

 

قطعات برج خنک کننده

 

مجموعه قطعات برج خنک کننده

الکتروموتور برج خنک کننده : الکتروموتور انرژی الکتریکی را به انرژی دورانی تبدیل می کند و موجب به چرخش درآمدن پروانه می شود. الکتروموتور یکی از مهمترین قطعات برج خنک کننده است که باید کاملا عایق باشد و در مقابل نور خورشید – قطعات برج خنک کننده – و شرایط آب و هوایی نامناسب مقاوم باشد. در موارد استفاده معمولی از الکتروموتور کلاس F با درجه حفاظتی IP55 استفاده می شود و در موارد خاص IP66 مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام وصل کابل حتما باید از گلند کابل استفاده کرد تا آب به موازات کابل وارد جعبه تقسیم الکتروموتور نشود که موجب سوختن الکتروموتور برج خنک کننده می گردد.

بیشتر بخوانید : عملکرد برج خنک کننده در زمستان

فن برج خنک کننده : قطعه ای است که با دوران موجب به جریان انداختن هوا درون برج خنک کننده می شود ، پروانه می تواند به صورت محوری و یا سانتریفیوژ باشد. این قطعه برای ایجاد جریان هوا با دبی و فشار استاتیکی مشخص در درون دستگاه – قطعات برج خنک کننده – برج خنک کننده به کار می رود. فن یکی از مهمترین و اصلی ترین قطعات برج خنک کننده می باشد که عملکرد دستگاه به شدت به آن وابسته می باشد. فن برج خنک کننده باید سبک باشد تا نیروی محرکه کمتری برای به دوران درآوردن آن لازم باشد و همچنین مقاومت کافی در برابر تنش و خستگی داشته باشد به صورت متداول از استیل ، آلومینیوم ، فایبرگلاس و یا پلاستیک می سازند.

 

 

لوازم برج خنک کننده | دلتاتی

سیستم کاهش دور تسمه ای برج خنک کننده یا گیربکس برج خنک کننده : به دلیل سرعت بالای دوران شفت – قطعات برج خنک کننده – الکتروموتور و عدم امکان انتقال آن به پروانه باید با مکانیزمی دور الکتروموتور را کاهش و به پروانه منتقل نمود. این عمل به وسیله گیربکس که شامل چرخدنده های بزرگ و کوچک می باشد و یا سیستم کاهش دور که شامل پولی های بزرگ و کوچک می باشد تأمین می گردد. این هم یکی دیگر از قطعات برج خنک کننده می باشد.

فن استک برج خنک کننده : قطعه ای از قطعات برج خنک کننده نقش هدایت مسیر جریان هوا و محافظت از پروانه و جریان هوای ورودی را دارد. فن استک مانند دودکش در بالای برج خنک کننده قرار میگیرد و به جریان هوای خروجی نظم بخشیده و از عملکرد فن محافظت می کند. فن استک برج خنک کننده – قطعات برج خنک کننده – با نام های تنوره فن و یا فن رینگ نیز نامیده می شود.

طراحی فن استک باید به نحوی باشد که اصطحکاک و اتلاف انرژی را به حداقل برساند و سرعت و فشار هوا – قطعات برج خنک کننده – را کنترل نماید. معمولا فن استک یا فن رینگ از جنس فایبرگلاس ساخته می شود که با ابعاد دقیق قابل ساخت است و بسیار سبک می باشد.

 برای خرید برج خنک کننده روی لینک کلیک کنید .

نازل برج خنک کننده : نازل برج خنک کننده قطعه ای است از قطعات برج خنک کننده که آب گرم ورودی به برج را به روی پکینگ ها – قطعات برج خنک کننده – اسپری می نماید ، عمل توزیع آب باید به صورت الگوی یکنواخت و بدون ایجاد فضای خالی انجام شود در حقیقت هنگام استفاده از نازل ها باید مطمئن شویم که آب گرم روی تمام سطوح پکینگ پاشیده می شود و تمام سطوح را خیس می کند.

خرید قطعات برج خنک کننده

خرید قطعات برج خنک کننده

 

 

پکینگ برج خنک کننده : یکی از قطعات مهم برج خنک کننده که به قلب برج خنک کن نیز معروف است پکینگ برج خنک کننده است که نقش آن ایجاد حداکثر سطح تماس میان آب و هوا در طولانی ترین بازه زمانی ممکن می باشد تا بتواند تبخیر را به حداکثر رسانده – قطعات برج خنک کننده – و آب را بیشتر خنک کند. پکینگ برج خنک کننده به عنوان قلب برج خنک کننده شناخته می شود و در دو مدل اساسی اسپلش ( قطره ای ) و فیلمی طراحی و ساخته می شود. در طول زمان پکینگ ها از جنس های مختلف ساخته می شدند، قبل تر از چوب اشباع شده استفاده می شد ولی با پیشرفت تکنولوژی امروزه از پلیمر ها استفاده می شود.

قطره گیر برج خنک کننده : قطعه ای از قطعات برج خنک کننده که از پرتاب قطعات آب به بیرون از برج خنک کننده جلوگیری می کند ولی به هوا اجازه خروج می دهد. به قطرات آبی که به همراه جریان هوا از برج خنک کننده به بیرون پرتاب می شوند دریفت گفته می شود و کیفیت ترکیب آن مانند – قطعات برج خنک کننده – آب در گردش سیستم می باشد. دریفت معمولا دارای سختی و املاح است و پس از خروج از برج خنک کننده بروی محیط اطراف تأثیر می گذارد و موجب آلودگی می شود.

 

 

ساخت و فروش قطعات برج خنک کننده

ساخت و فروش قطعات برج خنک کننده

حوضچه برج خنک کننده : حوضچه برج خنک کننده بخش زیرین و محل جمع آوری آب سرد در برج خنک کننده است که آب سرد از آن جا مکش شده و به سمت مبدل ها، فرآیند ها و یا ماشین آلات جهت خنک سازی ارسال می گردد. جنس حوضچه برج خنک کننده می تواند از بتن به شکل استخر باشد و یا از جنس فایبرگلاس ساخته شود و یا فلزی باشد. این قسمت در پایین ترین نقطه مسیر گردش آب قرار دارد که گاهی حوضچه آب سرد و حوضچه مکش از هم جدا هستند و در دو محل جداگانه قرار دارند به شکلی که آب سرد از حوضچه به حوضچه مکش منتقل و از آنجا به سمت فرآیند هدایت می گردد.

اسکلت برج خنک کننده : اسکلت برج خنک کننده عبارت از مجموعه قطعات تشکیل دهنده سازه برج خنک کن که نقش استحکام و تحمل وزن دستگاه را دارند. اسکلت در استخوان بندی دستگاه است و می تواند از فلز ، بتن ، چوب و یا فایبرگلاس باشد. در ساخت اسکلت برج خنک کننده – قطعات برج خنک کننده – چند مورد را مد نظر قرار می دهند : عمر مفید ، زمان ساخت و وزن اسکلت برج خنک کننده. اسکلت باید در مقابل رطوبت و شرایط آب و هوایی مقاوم باشد ، لرزش ناشی از دوران پروانه را کنترل کند و وزن برج را مهار کند. برخی دارای عمر بالا و برخی وزن کمتر دارند.

برای اطلاع بیشتر پکینگ برج خنک کننده کلیک کنید

شفت برج خنک کننده : شفت برج خنک کننده محور گردانی است که نقش انتقال نیرو از موتور به جعبه دنده کاهنده را انجام می دهد. این محور گردان می تواند از جنس کامپوزیت یا فولاد مقاوم باشد. از آنجاییکه محور گردان در داخل برج خنک کننده قرار دارد بایستی کاملا در برابر خوردگی مقاوم باشد ، بسیار مهم است که این قطعه در مقابل تنش های وارده دارای خواص مکانیکی مناسب باشد.

تهران، فشافویه، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار خیام ،خیابان مریم یک، پلاک 18

کد پستی:1834171538

☎️ 88867395 | 33167420-021

📞 09125376536 | 09126346551

☎️ 88867392 | 33180683-021

تجهیزات و قطعات برج خنک کننده

برج خنک کننده 

قطره گیر برج خنک کننده 

نازل برج خنک کننده 

پکینگ برج خنک کننده 

فن برج خنک کننده 

فن استک برج خنک کننده 

ورودی هوا برج خنک کننده 

قطعات پلیمری و فلزی 

قطعات فایبرگلاس 

نگهداری و تعمیرات برج خنک کننده

تعمیرات برج خنک کننده

عیب یابی برج خنک کننده

اقدامات ایمنی در برج خنک کننده

شرایط اضطراری در برج خنک کننده

عملکرد برج خنک کننده در زمستان

نگهداری برج خنک کننده در زمستان

نحوه خرید و قیمت ها

قیمت برج خنک کننده

خرید برج خنک کننده

قیمت پکینگ برج خنک کننده

شرکت های سازنده برج خنک کننده

نکات مهم خرید برج خنک کننده

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.